Dočetl jsem se i to, že pracovníci městského úřadu absolvovali sérii dalších návazných školení a seminářů formou prezentační i prostřednictvím eGovenmentu. Mimo jiné také trénink zaměřený na práci s datovou schránkou v roce 2009. Ještě loni na podzim jsem se ale setkal s tím, že můj požadavek na komunikaci touto cestou byl nepochopitelně pacifikován. Obsílka nakonec dorazila poštou a cesta na poštovní úřad mě neminula. Měl jsem pocit, že úředníci se tomuto prostředku vyhýbají.
Profesních školení jsem prošel v průběhu pracovní činnosti celou řadu a to z obou stran. Tedy jako účastník i školitel. Z vlastní zkušenosti tedy vím, že takové aktivity pořádané zaměstnavatelem jsou obvykle málo efektivní. Největší problém - udržet docházkovou kázeň! Málokdy jsem u absolventů zaznamenal relevantní odezvu. Všichni zaměstnavatelé, u kterých jsem působil, se s tuto praxí potýkaly.
Nejefektivnější je trénink, který pracovník iniciuje, a nejlépe i hradí, sám. Vlastním časem i prostředky. U kvalifikovaných pracovníků mimo státní správu a samosprávné subjekty je to samozřejmá forma zvyšování profesní zdatnosti. Počítají samosprávy i s touto formou zvyšování kvalifikace? Rozhodnutí o odložení návrhu tedy považuji za správné.